Alla inlägg under juni 2011

Av Pandan - 30 juni 2011 23:42

idag har man tagit de lugnt.. o inte gjort många knop..

tog en dusch i hopp att man skulle klara av värmen bättre men icke...

mot kvällen kom polare B över o planerades Big Power Meet :)

Fick ut mycke men ändå inte.. typ de som man ska ha med sig utöver drickat o vilka som ska med.. kom med i planeringen men inte mer än så.. jo lite pengar har lagts undan för bensinen , ska plocka ut lite mera idagarna för säkerhetens skull.

även kolla upp va de man ska dricka kommer att gå på !

blir åka enkelt men va gör d :) man kommer ha underbart sällskap så de kommer att väga upp mycke :)

I helgen som kommer så är de Arboga Meet.. o maken ska köra sin polares bil på den träffen.. å självklart kommer lelle jah att va med i bilen..

skulle va nice å få krux på hur man bloggar via mobben.. nån som kan förklara för mig ? har läst men fattar Nada.. typ blondie på den fronten.. gamla bloggen gick de perfekt undan nå krångel som denna.. lr e de ba min hjärna som spelar ett spratt ?

hmm näh innan jag svamlar för mycket.. kl mycket 23.53 enligt kl på makens data.. dax o sova fast man e arbetslös... men för makens del är de tidig uppgång..

nattinatt älskade bloggläsare


   Störst av allt är kärleken , o den delar jag med min man P.J   

Av Pandan - 29 juni 2011 08:44

Nu så här på morgonen dagarna efter man kommit tillrätta med resetrötthet o glada o knasiga äventyr så ska jag ta mig tid ett inlägg..

Först förklara mig till rubriken..

Som tidigare inlägg stod d att jag varit med maken på en del äventyr men denna börjar på senaste.. Göteborgs äventyret !


Maken o jag va på väg hem då man kommit ca 2timmar ifrån Göteborg.. jo va får man för känsla..o en känsla man fasiken helst inte vill få heller men men... "Var e hemma nyckeln??" Bara å stanna bilen lite avsides o leta.. Leta Överallt men Nada Zero nyckelknippa..

Jag hamna i mindre panik o bra förbannad o arg på mig själv men försökte hålla mig så gått som möjligt. Fatta tag i mobilen, Ringer mama.. säger som de är å ber henne leta i lilla rummet o resten av lägenheten.. INGENSTANS... Där satt jag o maken längs E20.. funderade .. ska man vända o leta o fördröja hemkomsten (då hem till han) o även minska på sömnens timmar ? eller rent av åka vidare o ha samtal efter samtal med mor om nyckel !?

Blev att man vände o leta..

Tömde lilla rummet.. så jävla säker att nyckel är där.. för jag hade lagt all packning där för att den inte skulle va ivägen för pappas framfart med rullator.

där stod man ingen nyckel o allt som va i lilla rummet va i hallen... bara kånka in allt o ställa allt lite bättre som förlåt för man vart som man va då...o dels skingra tankarna .. "va faan är nycklarna" sen kom en tanke..just fan ..

Vi rensa i förrådet.. kanske ligger där.. men innerst inne Visste jag att när jag e hos mama å papa.. så lämnar jag Alltid min hemmanyckel i min packning !!

För att slippa detta.. mama hade samma tankebanor.. så 3pers.. jag,maken o mama.. letar där ! Ingen nyckel... gissa om man börja få panik !

nästa tanken som dimpte ner.. den är väl fan inte nere på områdets deponi källsorterings avd ??? O_O ...

ahjah.. ner dit... ingen nyckel där heller.. Fan fan fan fan fan fan...större Panik..sorry jag svärde massa men du som läser skulle nog tänka samma.

hyr via soc.. Bara fått 1 nyckel utkvitterad o en dörr som e som en källardörr alt. cykelrums dörr ! när dörren e stängd så är den låst.. endast nyckel utifrån lr dra i låsvridet innefrån så öppnas dörren ! o nada aning hur man ska gå tillväga för man bor i ny stad dessutom o få tag på soc är som leta efter en nål i en höstack typ å dessutom semester tider !

Ahjah bara o ge upp .. efter man rotat igenom bilen en gång till med mama med sina hökögon men inga nycklar...


Så åka hemåt.. snabbt in o berätta för pappa man vänder hemåt dock hem till maken för maken hade sin nyckel på sig...krama o pussa o säga God natt å sen mot bilen o vidare hem... till maken ist...


Stannade till vid Rattugglan sådär runt midnatt lr nåt typ.. kaffe o kanelbulle.. som man delade..



Sen hemåt...

Väl när man vaknar runt 8-9 så va maken hemma fortfarande.. tröttmössa.. å ganska förklarligt... va innanför dörra vid 3 på natten/morgonen (mitt fel o klantighet) somna väl vid 4-5 (iaf jag)

När man själv blev mera pigg så fick man en tanke.. "undrar va kan nyckel vara samt va hade jag på mig när man lämnade mitt hem utöver klänningen"

då kom jag på hade fan min (som jag kallar för) rocká´billy jacka på mig !! då bör nog nyckel ligga där.. men frågar maken.. om han minns om jag hade jacka o han tycktes minnas jag hade en när jag beskrev jackan.. greppar luren o struntar i om man väcker mama.

Hör en seg mama iaf... frågar om hon kan hitta en främmande jacka men ändå igenkännande... Japp där var min rocká´billy jacka ^^)

Sen hör jag mamas röst... här ligger nycklarna .. o sen hör man hur hon skakar på hela knippan :) wiiie .. hela världen lättade för mig...

Så de bestämdes att man skulle mötas upp halvvägs ! vid 11 va man på väg som sagt att man skulle ha som start tid !

Trots man va lite sen i starten så kom jag o maken fram före mama :)

Så nu har man nycklarna å tillgång till sitt egna hem igen !

O jag vill även passa på.. å skriva.. till mama,make o papa..om min tonläge i samband med letandet kändes obehagligt så ber jag Hemskt mycket om ursäkt !

Vill ni höra mig säga detta så kan jag ringa o säga de oxå !

Tack för engemanget att leta o ställa upp ... Förlåt igen för mitt temprament.


Love to tha familiy !

Av Pandan - 26 juni 2011 10:45

som rubriken lyder.. massa äventyr har man vart på :)

bland annat hem till min vän Jörgen i uppsala.. 

grillade o hade mycket trevligt trots alla myggen som ansåg att jag ,P.J o Jörgen va rena rama buffé bord.

den kvällen natten avslutades med att se en video inspelning från hans skolpjäs.. 

där man såg bland annat han o den nye prinsen för sverige.. Prins Daniel.. dessa har nämnligen vare klass kamrater.

Väldigt bra pjäs :) må jag säga.. trots de va vhs-band o från 1988 lr nåt sånt.. Jörgen du får nu rätta mig om jag hade fel på årtalet.


Sen ledde andra äventyr va hem till P.J o fixa lite viktiga saker.


Nu senaste äventyret vilket man fortfarande är på.. men ska hemåt idag...

är Ner till Göteborg o hälsa på mama o papa =o)

visserligen blev de inge Liseberg denna gång men haft trevligt, ätit god midsommarmat o massa jordgubbar med grädde.. *nomnomnom*

Även hamnat på la stada o gått runt o även promenerat därifrån till backaplan.. P.J gjorde mycket bra ifrån sig för att vara en "jag tar bilen vart jag än ska om de bara är 2steg dit jag ska".

sen därifrån med bil ,visserligen mamas bil.. så åkte man till Ramberget o kolla på utsikten.. P.J såg ut att uppskatta detta för se hans min juh längre upp man kom o när han såg utsikten över göteborg.. oj oj oj =oD 

Blev mycket få foton tagna denna resa men jag gråter inte för de.. för jag va med min älskade P.J å ägnade mer tid till han här i Göteborg o knappt vart online på Fejjan utöver på kvällen o kolla läget o svara o skriva till dem bästa :)


Till o med knappt pratat o sms oxå för den delen heller... För Göteborg o P.J o päronen går före !

Innan detta inlägg blir en novell så.. ha de bäst tills nästa inlägg dimper ner !


Älskar min make P.J <3

Av Pandan - 2 juni 2011 20:19

nu finns de FULA TANTER oxå !

Nyss fick jag läsa en väninnas status på facebook.. Detta hände häromdagen i Enköping...


VARNING! En kvinna i 50-års ålders med mörkt kort hår har setts försöka locka med sig små barn från dagiset på Enögla skolan.Hon hade en vit cykel.
Håll barnen inomhus ni som har! :(((


Så med detta vill jag hjälpa att sprida varningen o hoppas de når snabbare ut o få stopp på FULA TANTEN !

Presentation


Välkommen till mig ! Här kommer det finnas..
Söta som sura inlägg blandade kanske med beska o kanske lite saltiga.. Lite som en påse gott o blandat är juh livet ! Läs o ta del av mitt konstiga liv , lämna gärna en kommentar skratta ,gråt. Gör vad du vill

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Auto update of my life !

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

DEN ÖPPNA GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards