Alla inlägg under augusti 2011

Av Pandan - 29 augusti 2011 09:44

mycket har hänt sen sist man skrev...

Man har myst massa med maken å även umgåtts med vänner... 

Ätit massa god mat oxå.

men börjar med en underbar rolig kryssning med 2 av mina väninnor från enköping som oxå dumpat staden för annan stad lr för lantlivet.


Drog på kryss mitt i veckan som varit.. va lite segt i början men sen så.. hade man skitskoj..

drack liiite för mycket fast de vart sisådär lagom.. men de gick bra.

tjejorna hitta karlar att snacka med.. ett tag kände man sig som 5te hjulet men gjorde inte mig nåt.. kunde jag ägna tankarna dit jag ville.. att jag älskar min man o saknade han enormt .. kände en inre harmoni att vi har de bra .. vi vet var vi har varann... trots jag frågade om lov att "flörta-för-gratis drinkar" så gjorde jag inte de.. kändes så fel... å så fult oxå..


Väl hemma efter kryssen.. lr dagen efter..eftersom karl hade äran att ha min hemma nyckel å glömde den hemma hos sig då bidde längre hemresa.. ist hem till mig , så blev de hem till han..när man vakna.. så drog man till affären o köpte diverse grejor för att trolla i köket hemma hos mig..för att äta å duka upp till en romantisk middag.. blev icke maträtt som tänkt men gott blev de ivf.

Efterrätt inhandlades oxå.. chokladpudding bidde de... sån där färdigmix, pulver ( jaaag vet fuuusk)

Hade i laktosfri mjölk o Dra mig baklänges.. Godare pudding har nog inte smaskat i mig på hemmaplan.. laktosfri mjölk rockar.. pröva de ! även om man tål laktos. 


Men dagen som varit då.. igår... blev som ett kinderägg :) dock ej ätbart .. lr ska man mera uttrycka sig .. gevalia-besök... iaf halvt som halvt för en väninna.. å en annan blev mer planerad om man så ska uttrycka sig... 


Allt började med nångång mitt på dagen... Hade en god vän här på besök som oxå följde med.. lr han körde bilen hehe.. så här började de hela..


Jag: ska man åka på biläventyr ??....

Jörgen+ maken : *knäpptyst* ...

*jag lämnar rummet*...*återkommer till rummet*

säger : Jag funderar att möblera om.

Make: *miniskräck i blick* de där låter farligt,känns att de där kommer jag råka hamna i .....*tystnad råder*

Jörgen + make : *nästan samtidigt* hur långt e de till äventyret!?


Då va de bara å klä på sig efter karlarna bestämde att ta tha easy way ( den enkla vägen) å packa handväskan med överlevanads prytlar.. som tändare,cigg,plånbok å mobben å andra massa onödigt krafs ...

sen va man på väg... hela vägen försökte man få tag på en av 2 väninnor.. en hade man redan kontakt med.. 

Resan till målet gick mycket bra trots de mega konstiga lokala regnskurar i slutet av resan... spöregn med "normalstora" regndroppar.. å sen uppehåll i 5meter.. för att sen spöregna med större droppar.. för att gå till minidroppar efter 500m.. sen nada regn... skitskojsigt o se all sorts regnväder på en o samma raksträcka o_O


Nu börjar du som läsare..iaf du som inte vet om... å fick se mig i egen högperson... undrar vart hamna jag nånstans lr vi 3... återkommer med de!

Först ut... Träffa man en nyfunnen vän.. Trevligt , fast man inte sa så mycket. men första ggn man träffades sådär i verkligheten, mest pratat via facebook o msn o kommenteras varanns bloggar lite lätt ..

Trots detta hade jag Mycket trevligt o jag säger de igen Bruttan.. Jag ÄR Fortfarande Avis över du har liiite närmare till en strand å som e SÅ Mycket Finare än kriminalbadet .. lr kommunalbadet heter de !!! 


Efter man sagt hejdå till Bruttan så rörde man sig till en hjärtevän, en vän som jag saknat enormt sen plugget, underbara fistrollet      

.. sry baby men kom inte på nå bättre.

Såg hennes dotter, visserligen i sovläge ..såå söt dotter  

Stannde en längre stund än tänkt .. vi avslutade iaf att göra om detta men Planera bättre.. men detta va juh en överassknings grej halvt som halvt..

trots de bara gått mindre än 24tim sen man knacka på dörra å satt ner en sväng hemma hos henne så , Kan Jag inte fatta    ... Jag hade underbara Yessi framför mig    .. efter måånga års undran... om vart hade söta fröken fräken tage vägen.. utöver de man fått reda på via FB.. När jag väl hitta henne.

Vi har även bestämt att Skapa nya Crazy minnen, o massa andra minnen oxå..

Främst e jag mest glad att min man har fått träffa en av mina bästa väninnor...

å även hon fått träffa min man.

Tack Jorgas att du körde o offra nattsömn inför dagens arbetspass, tack älskade make att du följde med

( du hade inte haft nå val    ) 


Innan man satte sig i bilen hemåt.

Så kläcker maken ur sig... "jaha nu vet man hur man får dig på glatt humör" ... Jag: "vadå.. du säger *hoppa in i bilen kärringa..lr vadå  ? * så åker du å dumpar mig här då lr ?? " 

Make: *skrattar*


hihi då vet man va man har o vänta sig när man e på negativt humör...åka till Motala   

Av Pandan - 6 augusti 2011 11:49

 

ett tag sen man skrev... tänkte skriva igår redan om varför jag mådde som jag gjorde , för er som har mig som vän på fejjan vet va jag pratar om.. för er som står mig Väldigt nära vet redan varför... maken vet mest.. vet nu även varför han höll sig undan.. trodde jag va lite "borta" för jag hade sovit dåligt på natten.. å lät mig va för mig själv å trodde jag ville det... men han tog intiativ sen att komma in till sovrummet o kolla läget.. han hann bara landa i sängen då mina tårar bara började rinna...o inte fanns de ett stopp... jo till slut slutade de... men även idag kommer nån tår nerför kinden... lr på väg... torkar snabbt bort de..

låg i sängen å jag grät o sa varför... o hur jag mådde osv...sårad över vissa grejer som en del människor anser e en liten grej ... som de där.. göra en höna av en fjäder..

Visst kanske de är.. men får man många fjädrar på en å samma gång så fan blir de en höna tillslut.. o har även fjädrar sen tidigare... å ska man nu räkna ihop alla fjädrar så blir de en nedrans stooor höna ...

låter lite krypiskt nu kanske men vill ha de så.. vill ni veta mer så fråga/kommentera.. så svarar jag där... finns nåra läsare som är anledningen till att jag mår som jag gör...


Till nåt lite mer positivt... ska till sthlm-cruisning idag.. ska bli skönt å se annat än dem orterna jag befinner mig mest. umgås med bra vänner på annan ort... sweet... har den nu iaf som ett trappsteg upp.. behöver fler trappsteg... lr nåt som gör att jag e sysselsatt.... så jag grubblar mindre på bekymmerna o kan må bättre...o på dem som ger mig bekymmer.. å nej.. dessa kan man inte välja bort...liite kompliserat...


Älskar min man, fast vi misstolkar varann ibland....men allt e inte perfekt i ett underbart förhållande :)

Presentation


Välkommen till mig ! Här kommer det finnas..
Söta som sura inlägg blandade kanske med beska o kanske lite saltiga.. Lite som en påse gott o blandat är juh livet ! Läs o ta del av mitt konstiga liv , lämna gärna en kommentar skratta ,gråt. Gör vad du vill

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Auto update of my life !

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

DEN ÖPPNA GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards