Direktlänk till inlägg 31 maj 2015

stänga av ?

Av Pandan - 31 maj 2015 11:59

Jag har valt att stänga av mig idag..
för jag behöver ladda upp mig..
visst babylivet är inte en jävla dans på rosor.
Det vet så gott som varje individ.
men är man fasen 2 hemma så kan ju då för fasen den andra delta oxå för att inderlätta och få en lugn å harmonisk vardag trots skrikig övertrött baby som vägrar somna.
visst ..de du tänker nu är lättare sagt än gjort..
har påpekat att om delta mer. Hjälpte första dagarna sen tebax till ruta ett.
har även ett större barn hemma som går på ens nerver..
yttrrliggare ett äldre barn som mår dåligt inombords å jag känner mig hjälplös mot henne..så 4 moment bara där i stress...vilket gjort att min bröstmjölk är puts väck borta *poff*
enda gång man får hjälp av sambo är typ stoppa in nappjäveln i baby när man sitter å äter middag.nån blöja när man ger uppmaning till det.

Att kliva upp på natten och mata...vem får göra det.. jo jag..trots baby har flaska på heltid .. jag får stå i köket å göra flaska å under tiden höra baby skrika inne i sin säng..bli mer arg..mer å högre skrik..
och sambon ligger bara där på sin sida å sover!
Lagom när man är klar med flaskan å nästan tebax i sovrummet då är man uppe å ska ta baby.. men ser att jag är nästan framme..då vänder vi på klacken å lägger sig i sängen och under täcket å somnar om..
va fan..känner att bara skrika å väcka hela huset med orden -" ta din dotter...mata henne du med... jag kan väl få sova nån natt oxå som du ??"

För mycket begärt av mig ???
visst han jobbar på veckorna men finns helger oxå då han är ledig då kan man få en chans !?
Jag har inte fått sova ut en hel natt sen 13 april... natten till dagen då baby kom.. sen var man vaken till fredag natt.. men de vart sova nåra timmar.. ge bröst.. hade mjölk då..somna om nåra timmar för sen ge bröst igen...
Medans sambon har lyckats få sova varje natt..
känner att jag är gryyymt nära att lägga in sig på psyk. Enbart för att få sova ut å få känna sig hyffsat utvilad..men sen vettefasen om man lyckas somna på psyket då de är sjukhus miljö å har grymt svårt att sova på sjukhus.

Ahjah världens största sämsta mors dag för mig...
nä stänga av sig helt och hållet idag så kanske jag lyckas få somna... *gråteni halsen*
Jaha skit... stora tösen undra om jag skulle med å lämna henne. Då sambo tyckte att det skall köra hela vägen...
*gaaaah* *skit*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pandan - 8 oktober 2015 23:52

Jaa..En sak som jag funderat länge på.. Varför är det ens större okej, att tycka att det är mer okej att den föräldern som jobbar är trött efter jobbet än den föräldern som är hemma med barnet/barnen och är trött efter dagens göromål ? Varför är d...

Av Pandan - 3 oktober 2015 12:34

Deppa över mer lr mindre saker men säger..Skit... När man väl får chansen att vara sådär 100% barnfri...Vad händer när man nästan är redo att gå hemifrån...hostar lungorna ur sig och kräks för andra gången för idag... *FAN*... Bara klä av sig och ner...

Av Pandan - 21 september 2015 10:21


En bild säger mer än mina ord... Men Andra upplagan av bakluckeloppis går av stapeln 4okt. ...

Av Pandan - 18 september 2015 15:15

Va faan är det inte torg-renovering som oljud.... Ska dem rusta upp lägenheten ovanför oxå...låtit lika mycket därifrån som utifrån men utifrån slutade oljudet kring lunch (11-12) Om det är renovering av lägenheten ovanför så får hyresvärden Hemskt...

Av Pandan - 6 september 2015 08:08

Jaa.. Inte lätt detta men, Igår var vi och kände o klämde på framtida investeringen.. Hittade där 2st... Men priset var så högttrots rea att lagom när halva vintern är kommen/gått.. Om inte längre.. Så har vi skrapat ihop till ena lr andra. Vill ha ...

Presentation


Välkommen till mig ! Här kommer det finnas..
Söta som sura inlägg blandade kanske med beska o kanske lite saltiga.. Lite som en påse gott o blandat är juh livet ! Läs o ta del av mitt konstiga liv , lämna gärna en kommentar skratta ,gråt. Gör vad du vill

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Auto update of my life !

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

DEN ÖPPNA GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards