Alla inlägg under april 2014

Av Pandan - 19 april 2014 10:55

Födelsedagstider för familjen i dessa tider och med det innebär det långa resor till en del familjemedlemmar... som i mitt fall..Min syster har 3 ungar..2 vilda men goa grabbar..varav 1 nyfödd å matvrak å söt liten prinsessa.
Åker till syster för att träffa hennes grabbar som fyllt år i veckan å ska dit på kalas. Halvvägs så läser jag status på Facebook att äldsta grabben är "kidnappad" av faster och farbror och han kommer hem imorgon vid 12... jag hade ca 30min resa kvar...hon kunde inte öppna käften till faster och farbror om vänta på mosters ankomst.
Inge kul sak att få veta när man stuvat om planerna i sin egen förfix för eget kalas (fyller år på söndag den 20april) å tvättstuga för Hennes barns skull..
visst man har jobb och lön men trots det så är de knapert på kontot. Pengar som är planerat att räcka månaden ut.. fick en oväntad utgift men ändå inte gnäll på den biten då det gäller ens egna barns bästa. Lillan har fått flytta till mig efter vissa privata anledningar.
men det tar jag i ett annat inlägg.
Tebax till syster...
Just nu känner jag mig inte att systers gnäll i sin blogg var en ggnutta sanning.
Familjen bryr sig inte om henne osv...
Jag kom dit trots jag ville vända och åka hem..jag kom dit utan att skrika och gorma.
Jag erbjöd mig att hjälpa med Prinsessan SkrikFia men allt man fick va kort svar Nej.

Funderar allvarligt på att skita i fröken fisförnäm till syster och göra som jag tänkte ifrån första början när jag klippte bandet ordentligt.
Leva mitt liv med barnen och hon kan glömma att hon har systerdöttrar.

Trött på hennes gnäll och ologiska tänk som sårar mig i slut ändan.......

Av Pandan - 3 april 2014 11:06

Jahapp... hemma med envis huvudvärk å liten depp som blev större..
8mars är det 1år sen min bästa väninna å som va som en syster för mig lämnade mig o alla i stor sorg...
i påsk är det 2år sen hon var hemma hos mig å fira påsken.
De är idag om jag inte missminner mig att idag för 1år sen begravning ägde rum...
jag missade ceremonin men jag var där..
allt kändes så overkligt. Hon ligger där i kistan i kyrkan .. fan Jessipessi gumsibumsan.. min Jessi..
mycket tankar gick å prat till henne... kort prat.. bättre än inge alls.

Mår skit å depp över hennes bortgång...

Mår även dåligt över andra saker...
Försökt i 9års tid att få ett tredje barn.
Ej lyckats..och sen syrran har 3st å nu mumlar hon att de räcker å sterilisering för hennes del å hänvisar till mig om fler barnbarn får jag sköta om.. då mamsen skrev om sitt i den tanken.
Mmm tack stress å press ... mmm tack syster!

Presentation


Välkommen till mig ! Här kommer det finnas..
Söta som sura inlägg blandade kanske med beska o kanske lite saltiga.. Lite som en påse gott o blandat är juh livet ! Läs o ta del av mitt konstiga liv , lämna gärna en kommentar skratta ,gråt. Gör vad du vill

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Auto update of my life !

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

DEN ÖPPNA GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards