Alla inlägg under november 2012

Av Pandan - 27 november 2012 20:41

som sagt åter hemma efter sjukhusvistelse sen söndags ( 25/11)

Vilken smärta jag hade i buken, går inte o beskriva, tårar som rann för de gjorde så ont. ropa efter min mor , bad till o med till gud allt som har med högre makter att de skulle sluta.

inget hjälpte... Bara o ringa efter ambulans.. fick vänta 1timme på ambulansen skulle komma.

Kan säga jag hade ändå tur, jag hade en vän här då det hände o vännen var med mig hela vistelsen.

Guld Värt ! 
De va vännen som ringde 112 vid 11snåret, höll min hand , försökte allt i sin egen makt att få mig må bra men enda som hjälpte va morfinet man fick vid akuten. Visst blev erbjuden i ambulansen. men jag 

ville ej ha nåt förens prover va tagna. höll ut med den smärtan i 3tim om inte 4. 

Till slut gav modet upp o jag bröt ihop o bönade o bad sjukhuspersonal att ta bort smärtan.

Kunde knappt hosta fast jag la mig i fosterställning i/på ryggläge ej sidoläge, gjorde ont ändå.

fick smärtstillande.. Morfin.. kan lova att vid 9snåret på kvällning va morfinets verkan på topp.

då va all smärta borta, och jag inskriven på Allmänna Kirurg avdelning på västerås sjukhus !

Hade då även fått dropp både för antibiotika genom ena armen o vätska i andra armen. 

antibiotikan blev ett gäng påsar .. vätska likaså fast dubbelt i antal..

innan man hamna på avdelnigen så fick man göra sikt-röngten.

kan säga att de visade en grej men de håller jag för mig själv o tar o berättar för familjen o närmnsta vänkretsen. 

Av Pandan - 23 november 2012 21:36

Idag har man haft sängläge hela dagen.. Då man är sjuk med hosta å feber. Har iaf fått i mig mat.. Rösten är inte heller på topp. Så ni som ringt fattar nog nu varför jag ej svarat. Har ej ignorerat er. Vissa har sms å där har man inte direkt orkat svara. Mår inte bra innerst inne.. Mycket på en gång. Så man har lixom stängt av sig från vänner. För att koppla av å inte springa in i väggen. Därav tystnad från mitt håll. Blev heller inge kurs dag 2 för min del :-( då man vakna å mådde feber å hostan va så intensiv att man nästan spydde på köpet å även kipa efter luft.
Nu fortsätta med kurera sig å för att må bättre på de ena å andra sättet.

Av Pandan - 21 november 2012 19:50

hostar som en galning.. ska på nå kurs imorrn vid 9. men vettefean om man pallar lixom.

sen så är cv-skolan även på torsdagar fick jag veta häromdagen. va kul. man har då missat en gång. Tack då ! information på de.. håller på bli galen på stället jag är på. är det inte ena grejen så är de dubbelbokningar osv. och de kommer fram i efterhand. anser. kan man få info i form av papper ! om de man ska gå på. där de står vilken/vilka dag/dagar det gäller samt klockslag. speciellt när man har en handikapp som jag har. hörsel-nedsättning ! har hörapparat men den är inte direkt inbyggd på mig. utan löstagbar som man kan förlägga och/eller glömma ta på sig i stressen stund och/eller glömma o ta på då man hör hyffsat utan ! Dock hör jag ej om folket i sig pratar i en ton som jag uppfattar att den viskar trots man har hörapparat !
men men ..

hostar som en toka.. hoppas man får vettig sömn inatt..

då man ska va i stan kl9. dock vet jag inte om jag ska va i ena delen av stan som ett av 2 papper säger om samma sak. då den andra delen står de nå annan plats ... *suckar djupt* märks åt vilket håll man får stressa om man hamnat fel ! nä ha de bäst .. *host host host*

Av Pandan - 20 november 2012 06:32

morrn morrn.. kaffe o cigg intagen.. o mera kaffe o cigg behövs.. klä på sig de sista oxå.. för att sen ta sig till stan o plugga lite i hur man säljer ut sig, även ta ett Allvarligt snack med handläggarn på jobbcenter. att ha sitt yrke o va snurrig, inte ok !!! inte heller ok att bli dubbelbokad!! Av samma person ! kan inte direkt va på 2 ställen , i olika städer ! Funkar inte riktigt så ! 
Får ej heller glömma snäckan , så jag hör allt , fast jag missar saker trots snäckan !
Nä nu kaffe o cigg men först ett par brallor !

Av Pandan - 16 november 2012 17:19

... Snart är dotter med mig.. Så jag har längtat O:-) ej sett henne på 2v. Ska bli en myyyysig helg. Mycket med varandra å så lite data å Internet dom möjligt. Iaf på dagtid.

Av Pandan - 16 november 2012 11:55

Varför har jag sån tanke för.. Eller mera känsla än tanke..bra men ändå inte.. Beror på hur man ser på saken.
Men en sak.. Här gäller de å skilja på rätt å fel.. Fast de som e fel låter ej så fel som man kan tro.. Gud va kryptiskt jag är nu.. Hmm näh ta å känsla mig vidare lr tänka vidare.. Tjingeling på er.

Av Pandan - 13 november 2012 00:44


Olycklig trots underbara barn.

För min kärlek som jag berättat så varmt o ömt om har gjort slut.

2012-11-03 sådär på morgonkvisten oxå.

Hela dagen bara raserade och även mina framtidsplaner

med han.

Han och jag var ett par förut, Hittade tbx till varann och lovade att Inget eller Ingen skulle komma imellan oss denna gång.

 

Han och jag o mina barn och även framtida gemensamma ungar.. Skulle Gälla..

Respektive varandras familjer som mammor o syskon.
Han !! Den enda killen som behandla mig för den jag är , jag gav o jag fick tbx. vi hade en jämnställt förhållande. Den bästa av alla förhållande jag haft sen första förhållandet i 7.an lr va det 8 jag inledde mitt allra första ? 

 men men... vart med om mycket, fått mina ärr.
Detta fick man från han !
 

ingen gap å skrik

 

ingen tjafs

 

eller sura miner

 

ingen dålig alkoholvanor, hölls sig nykter o vid intag ett glas o inge mer.

 

inga slag på mig 

 

inga nerväderade ord fick jag höra från han

 

bara varma ömma ord.

 

varsam hand, varm kärlek

 

leende och fanns där man mådde dåligt efter man lämnat barnen.

 

klankade inte ner nånstans, va snäll mot mina barn oxå.

 

han va allt jag letat efter.

 

HUR FAN TROR DU / NI NU HUR JAG MÅR ? BRA ??? Inte nånstans !
TACK  ATT NI FRÅGAR !!!! ????????????

Presentation


Välkommen till mig ! Här kommer det finnas..
Söta som sura inlägg blandade kanske med beska o kanske lite saltiga.. Lite som en påse gott o blandat är juh livet ! Läs o ta del av mitt konstiga liv , lämna gärna en kommentar skratta ,gråt. Gör vad du vill

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Auto update of my life !

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

DEN ÖPPNA GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards