Alla inlägg under mars 2013

Av Pandan - 29 mars 2013 19:21

 


Får ni nåt mer å tänka på !
Kan säga att senaste pratet jag lyssna på...
Handlar om en klänning som kostar 6tusen till en skolbal och va "döds" viktigt....
Är de värt att slänga ut så mycket på en klänning man använder 1gång ??? Nej anser jag men just därav jag va tyst o sa inget...
För livet hänger inte på vem som har den dyraste klänningen på balen,vem som har snyggast heller... 
Men i vårat samhället så verkar allt hänga på det iallafall !
Hur mycket pengar man lägger ut osv.. och glömmer det viktigaste..
Vilka har man umgåtts med under skoltiden ? Tror ni dem bryr sig att man  slängt ut så mycket pengar ? Är de inte bättre att ta på sig nåt fint man har redan hemma.. piffa upp den med lite bling bling !?? 
Andledningen jag är lite i uppror.. eller så irriterad över de pratet man hörde.. 
Är att relativt nyligen förlorade jag min bästa väninna från skoltiden..Vi träffades första gången när man gick i 5te klass.. dock paralell-klass men vi bodde grannar... Vi gjorde allt tillsammans man kan tänka sig o inte tänka sig...
Bättre att sätta pengar på att göra nåt Kul med vänner än att slänga de på en bit tyg som bara har ett ändamål..
Jag o min bästa väninna hann aldrig å vi hade aldrig råd att hitta på nåt som utomlands resor eller köpa dyra balklänningar..
Vi gillade , Vi älskade varann som man va.. Vi hade på oss våra fin finare trasor på våran "bal" sen va de inge större fara med det..
Hade visst sista tiden blitt lite trött på henne , men innerst inne älskade jag henne , tänkte på henne .. planer att be om ursäkt ... men jag hann aldrig... Den 3april ska hon begravas.. då kommer jag be om ursäkt, tacka för tiden man fick... säga att jag älskar henne djupt.. 
Saknaden är större nu än då hon levde o var 2timmars resa ifrån en..
Nu är de flera år innan man ses... 
Tänk om i era liv...vad som är viktigast !
Prioritera rätt ! 

 


  

Av Pandan - 7 mars 2013 15:57

Dåså... praktik börjar imorgon fredag 8mars !
Inge supa för min del.

Varken när jag är barnfri eller ej..

sen super jag inte heller, å alkohol ska njutas inte svepas !

Så gråter inte för det !!


Min praktik är förlagd Varje onsdag , fredag o lördag. 

om jag ej har barnen så de blir nog varannan lördag isf.
mina tider är iaf:


onsdag: 17.oo-20.oo
fre-lör : 19.oo-24.oo


Praktiken är på Hela Människan - Ungdoms café !

Ska bli så skönt att få göra nåt än bara vara hemma på kvällarna o glo på tv.

Hoppas detta leder till att man får vara på dagtid på praktiken, Då på en annan verksamhet

men i samma lokal.

 

Jag kan säga att detta är min FÖRSTA Riktiga praktik !   

 

Jag är så glad att jag fått praktiken och jag ska banne mig se till att inget eller ingen 

ska förstöra detta !

 

Jag ska i framtiden ha ett jobb... En inkomst som inte kommer från socialnämnden 

eller från F-kassan.

 

Jo F-kassan får förekomma men då som bostadsbidrag som kommer va ett bidrag som den är i grund o botten och inte enligt socialnämnden en inkomst/ "lön" !
Sen sjukpenning om man blir sjuk. men inget från socialnämnden..

 

Jag vill Bli Egen person !
Detta är ett steg i rätt riktning !   

 

Nu ner till tvättstugan och hämta rentvätten !! Todels på er   

Presentation


Välkommen till mig ! Här kommer det finnas..
Söta som sura inlägg blandade kanske med beska o kanske lite saltiga.. Lite som en påse gott o blandat är juh livet ! Läs o ta del av mitt konstiga liv , lämna gärna en kommentar skratta ,gråt. Gör vad du vill

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Auto update of my life !

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

DEN ÖPPNA GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards