Alla inlägg under juli 2011

Av Pandan - 30 juli 2011 14:44

Detta har man gjort.. nu e man ingen oskuld längre..

å de smakade mjukglass... o oj oj oj va gott de va krispig,varm mjukglass smak

låter kanske inte smarrigt men de va de ! ! !

Låter bilderna tala för sig själv lite granna o skriver lite vad som händer på vissa bilder.. hahaha jag säger då de.. iaf på en bild.. långskott... ahjah kolla bilderna så kommer förklaring...


              

ok här e långskottet.... makens polare skulle visa sin tjej "så här slungar man iväg marshmellows ut i skogen" höhöhö.... om man kollar xtra nogrannt så kan man skymta hans ena ben.. hahahaha.. o även se tjejen i ena hörnet... observera att den vita pricken man ser i mitten på fotot är just marshmellowsen som han slunga iväg.. långt vah ?


   

älsklingen grillar sin o en annan polare vid elden som en hövding lr va han nu ville föreställa..


 

kollar om den är färdig... med andra ord om den hade rätt mjukhet för rätt "daller" .. fråga mig inte men han hade sin egen fix idé på perfekt grillning xD


För min del räckte det med handfull sen vart de sött o sliskigt men

oj oj oj trevligt va de att komma ut o bara vara o självklart gott att grilla ^^)

gärna flera ggr detta ^^) 

Av Pandan - 19 juli 2011 12:50

http://www.unt.se/enkoping/villainbrott-i-enkoping-1404164.aspx


haha dagens skämt lr har d blivit inbrott ????

kanske dags att skicka ut reporter å göra jobb ist blint tro på allt blir inringt? 


Kan även påpeka... att där händelsen hände har jag bott i.. i en hyreslägenhet i ett hyreshus.

Så VILLA ?? hahaha snurriga i uppsala .. så kanske luften i u-sala som gör en knas ??

Av Pandan - 18 juli 2011 12:43

Tänkte precis börja klä på mig för dax o traska till bussen vidare mot storbyn o på möte på AcaDeMedia.. men näh.. tror inte jag traskar o ta mig in på egen hand nu när man mår som man mår.. hjärtklappning har börjat å de gör ont... sticker lixom.. men antingen d lr som akuten en gång i enkp ansåg de va.. panikångest..


även yrsel har man oxå..

har ej tagit mig till läkare. inte ens bokat tid.. fy mig..

jag Fullt medveten om detta.

illa mår man oxå..

o gravid kan de nog inte va.. för varken hunger har växt lr kläder minskat.. jo bh-ar med det beror på jag e lycklig.


har gjort lite stuff utöver sitt mående i mån av ork.. här kommer lite bilder o även va man gjort under respektive bild

regnade flera ggr på en dag å så här Torr o fin såg babe ut när han kom hem från

utbildningen.


  

sen bidde de mys o tv å såklart pusskalas






nåra dagar efter åkte man hem till mig o här efter fotot togs insåg jag nåt..

Jag e till en viss del dubbelmoralare... Jag har Fobi Ab Deluxe gentemot getingar..

o va ser inte min v-rumslampa ut som ????

Precis.. ett Getingbo ! så blir o luska o leta efter Ny lampa.. 


 

åkte en kväll/natt in till storbyn för lillbyn "dör" efter 21 då ica stänger.. den börja dö redan tidigare.. trots helg o xtra långt öppentid på ica pga sommaren o_O

så lite mix mix bilder från hemresan...

     


sista bilden grumlig .. Jag Vet.. men sägs att när de bara är dimma på åker lr äng så e de älvorna o skogsfolket som dansar... lite mytologi men jag känner att de e lite verkligt.. för hur ofta händer de att en väg e fri o bara ängen/åkern är d dimma på o även ibland på båda sidorna av vägen o vägen dimmfri !??

   

Bidde glassäta inatt iaf.. va inte så mycket kvar så jag tog hela byttan.. o mosade på med kola o chokladsås... o sen när jag precis skulle börja smaska i mig.. va ser jag.. ett hund ansikte.. lr e det Nalle Puh ?






näh lägga sig ner.. för bra mår jag inte.. har bara bloggat xtra långt för att komma på andra tankar o slippa tänka på att jag har ont.. nu är yrsel som styr mest.. så dax o göra the end på inlägget o så hörs vi..


Älskar min man P.J    

Av Pandan - 14 juli 2011 18:36

Då har man solat solarium...

Nu e man varm o...nja... fööör varm o lagom go...

Bidde kort solning hade bara råd med o inte nog med de, Precis när man solat klart.... med andra ord... solariumet släcktes ner o ska precis börja kliva ur så e de nån som ryker idörrn..Seriöst !! Kan man få klä på sig, göra rent efter sig innan man öppnar dörrn ? Tydligen icke !

Är man såå korkad o försöker öppna en stängd dörr på ett solarium ? Snacka om blåst i skallen !!!

Nästa gång tar jag nog med en egen designad skylt..


"Ge fan att rycka i dörrn om den är stängd jag solar här inne Faktiskt !"

Kan säga när man väl kom ut ur rummet så fanns en tjej o en kille i stora ávdelningen o blängde o jag blängde tbx  med en blick som "vilka idioter som försöker komma in i ett rum vars dörren e stängd o låst + va fan glor ni på !!!"

En annan grej så strax efter händelsen.. 

Är rätt säker på att bruden är

1. yngre än mig !

2. kan ej behålla samma vikt efter min ohälsamma intag av olika slag efter 1v.

(vilket jag skulle göra !)

och den sista punkten....

3. såg inte så vacker ut trots smink.

( jag e vacker med.. som utan... men jag kan iaf gå utan smink bland folk! )


Näh 2 inlägg på en dag å knappt bloggat tidigare.. inte illa.. av lilla mig !


Älskar min man o mina barn o längtar efter få känna "jag har en familj" utan att nån/nåra förstör. ingen nämnd ingen glömd !

Av Pandan - 14 juli 2011 10:35

om man bortser från mitt mående jag har som jag ska uppsöka läkare för..

så är de bra med mig.. nytt liv.. nya möjligheter varje dag.. men ändå sitter man hemma hela dagarna... varför ? för de Få nya man känner har en sysselsättning på nå vis.. antingen via arbetsförmedlingen som verkar likna joar socia.. lr utbildar sig till nåt... lr fått jobb..

Så jag e ensam... hela dagarna... precis som old times    jippie.. visst hade mer liv i sitt gamla liv när man va hemma men ensam ändå...

men det finns nåt gott i slutet av alla dessa ensamma dagarna... Min älskling !

Han kommer hem från sin utbilning på eftermiddagarna   

Visserligen finns d massor att göra i hemmet som städa..

men jag har mina yrsel o mående som kommer å går som gör man inte vågar anstränga sig...sen blir man lite xtra nere för man inte är i bruk att städa o plocka... otroligt att man orkar laga mat om kvällarna   

Händer annars på dagarna.. inte värst så mycket..

 mest data o tv..Ibland över till grannen när granne e hemma... som även e älsklingens polare. Iaf en av allihopa... minns knappt hälften va dem heter av dem alla men jag lär mig nog så småningom...   

Vart iväg idag iaf på äventyr för ekonomiska biten samt andra ärende.. allt va som tur va i samma byggnad så man slappt springa runt hela stan för 2grejer...

Nu som i sin vanliga turordning.. vänta på älsklingen   


hörs senare underbara läsare ......... 

Av Pandan - 12 juli 2011 21:57

vaknade imorse o mådde som jag gjorde innan all obalans börja komma..

med andra ord underbart go o pigg lite segstartad men min mens hade börjat..

Har väl sådär inte haft blödande mens på jag vet inte hur lång tid o känns som en normal.. längesen.. men dock oskönt.. glad att den är tbx men dem dära nål liknade hugget kunde man få sluppit.. inte nåt man saknat direkt...

Känner mig som en Kvinna...

Wiiie.. inte nog med de... har ont i höger öga närmast näsan.. fråga mig inte va som hänt de vet inte jag o inte karln heller för den delen...

men kommer uppsöka läkare trots allt.


Sitter nu o är mätt o belåten o chattar på fejjan o bloggar... älsklingen serverade just kaffe efter maten..

Ska strax ta av mig kläderna som man haft på sig för man hade vän o middags gäst här fram  till ett tag sen...

är för seg o slut i kroppen så tar o avrundar o avslutar inlägget...

chattar en liten stund till för att logga ut.

God natt mina läsare o vänner..

Ny dag imorrn o nya tag liksaså..

Behöver all kraft jag har i min lilla mini kropp !


Älskar min man P.J   

Av Pandan - 11 juli 2011 11:46

mår inge bra.. Trött,
illamående..känner mig full o bakfull fast jag ej drucke alkohol sen i
fredags... Huve tungt o kroppen tungt..sov en liten stund men sov
oroligt.. mår piss fortfarande...lite bättre men ändå inte.. snurrar
när jag ska upp å gå lr bara ligger ner lr sitter upp.. värst när jag ligger
ner.. iaf i början... undrar va de är för fel på mig men blir d inte nå bättring så blir de gå till
läkare. för äter o dricker gör jag. så vet ej va detta beror på :(

Inte direkt skojsigt att må så här...
snurrar när jag sitter lr ligger ner.. ibland får jag gå längs väggarna o stödja
mig för att gå till ett annat rum.

Just idag tar jag de xtra lugnt... har laddat med massa flaskor
med vatten o ska snart pallra mig o fixa nåt ätbart.

Blir som vanligt att man gör i ordning mackor så här på dagen... sen kommer de slå slint i huvet o jag kommer sedan tvärdäcka efter suttit o försökt att

få bukt på känslan man få efter man ätit.

blir lixom som jag skulle va full typ , sitter o stirrar , vet att jag e vaken glor på tv lr sitter vid datan men jag e på en helt annan nivå med kroppen gentemot hjärnan.

Nån som kan ha ett hum va detta kan vara ?

Läskigt som fan.. knappt jag vågar röra på mig mer än va som krävs att tex. skriva.byta ställning, röra på huvet när nacken börja bli stel lr kolla upp från dataskärm till tv... de är då de börjar lite lätt att snurra men värst som jag nog bergis påpekat tidigare.... när jag uppe å går lr precis lagt mig respektive satt mig ner...

FAN vill inte må så här !

Är fett tacksam över makens hjälp o support när han e hemma... för han vill mig så väl.. visst han har sagt att man kanske åka till läkaren men lite svårt att betala läkare när man inte har dem pengarna... får senare i veckan.. funderar Starkt att pallara mig dit då !

innan detta blir för lång o osammanhängande...


Ha de bra där ute o hoppas att NI Mår bättre än mig  !

Presentation


Välkommen till mig ! Här kommer det finnas..
Söta som sura inlägg blandade kanske med beska o kanske lite saltiga.. Lite som en påse gott o blandat är juh livet ! Läs o ta del av mitt konstiga liv , lämna gärna en kommentar skratta ,gråt. Gör vad du vill

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Auto update of my life !

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

DEN ÖPPNA GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards