Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Pandan - 23 maj 2011 09:04

idag ska man på möte .. träffa handläggare på soc... efter lite om o men o ombokningar hit o dit så ska d bli av.. för handlägaren har ej ringt o avbokat pga "kört ihop sig" .. o jag har inte ont i ryggen lr i höften..

ska skriva ut alla mail jag skrivit till han så jag har lite skinn på näsan under mötet.

Har en Hel del att ta upp ! 

Även om handläggaren är svår att få tag på är han trevlig o förstående.. 

För så här i efterhand när man tänker efter kring tiden då de va nära man va bostadslös ... så ... såg man att han hade ett hjärta.. för han såg bekymrad o bedrövad ut, över min sits.. inte sett en soc-handläggare med ett sånt ansikts uttryck.

Dem flesta har bara sagt detta ordnar vi. sen vart knäpptyst.. jag o handläggaren hade tät telefonkontakt samt möte titt som tätt för att ordna upp detta... Trots de kändes mörkt vid den tiden så blev de ljust efter jag va upp o haffa han innan han gick hem för helg... dröjde inte länge förens han ringde o sa.. har en lägenhet.. 


Hjärtat pumpa av lättnad,glädje,frustration med andra ord... blandade känslor..

Va med min vän Jörgen då..

Vi va på väg tbx från soc till där jag bodde innan.. Va på bowlingparkeringen inne i Köping... Jag stod o höll hans hand o försökte hålla god ton osv.. 

Direkt efter avslutat samtal vek sig mina ben o jag bröt ihop..

Gömde mitt ansikte i mössan o sjalen o grät, tårar rann , skakade som ett asplöv.. kallt som satan va de ute.. bena ville knappt bära mig , men kom "hem" .. började packa ihop d sista när chocken hade lagt sig..

Även stolt att jag inte sa orden jag höll på att säga "Aså va detta som krävdes, säga så som jag sa i entrén osv för att soc ska fixa de man e berättigad till" 


Än i dag är jag stolt att jag svalde orden.. men en sak är Säker.. som jag gjorde då i entré för nåra månader sen kommer jag göra idag !!!

Stå på mig ! För Mina Rättigheter !  


Trots jag har min plutt så har jag mina bekymmer... men tids nog ska jag Kämpa o pussla.. De får ta den tid det tar.. Allt kan inte plutten hjälpa mig men hans små hjälp som diska o annat smått gör mycket.. för igår hade jag inge ork till nåt inte ens göra rent ugnen.. men gjorde de ändå. Nu slita sig från data o dricka upp kaffet man har o fixa en grej på Kbab närkontor.. innan man drar på möte ! sista bussen in till stan som är inne före kl 13 är 10.57 o inne 11.20 nästa avgår 12.57 o inne 13.20 ! Massamega dumt av VL att har 1 timmes paus... 


Näh slita sig loss.... tjingeling


Until i write again ! BLESS ! 

puss o kram till mitt    å andra hälft   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till mig ! Här kommer det finnas..
Söta som sura inlägg blandade kanske med beska o kanske lite saltiga.. Lite som en påse gott o blandat är juh livet ! Läs o ta del av mitt konstiga liv , lämna gärna en kommentar skratta ,gråt. Gör vad du vill

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Auto update of my life !

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

DEN ÖPPNA GÄSTBOKEN


Ovido - Quiz & Flashcards